ZWROT I REKLAMACJE

ZWROT I REKLAMACJE

 

Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów (Dz. U. Nr 22 poz. 271), klient ma prawo do odstąpienia od zakupu w sklepie internetowym 4STOL bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki. W tym terminie należy przesłać pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzajemny zwrot świadczeń następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia.

Oświadczenie należy przesłać na adres sekretariat@4stol.pl. Prosimy aby towar nie nosił znamion użytkowania i był zapakowany w oryginalne opakowanie. Zwracany towar należy zaopatrzyć w otrzymany wraz z nim paragon lub fakturę VAT.

Informujemy, że nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem. Klientowi należy się zwrot kosztów, z wyjątkiem kosztów zwrotnego dostarczenia towaru, które obciążają konsumenta, o ile obciążenie nie zostało wywołane faktem choćby chwilowej niemożności spełnienia przez firmę 4STOL świadczenia zamówionej usługi.

Prosimy pamiętać, że prawo zwrotu nie obowiązuje dla produktów wykonanych na zamówienie (szafki kuchenne na wymiar).

„Niezgodność towaru z umową”


Jest to tryb odpowiedzialności sprzedawcy regulowany przez Ustawę z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego, w ramach którego konsument może dochodzić swoich roszczeń. Natomiast sprzedawca może towar reklamowany naprawić lub wymienić, zależnie czy jedno z przedmiotowych żądań jest możliwe czy też wymaga poniesienia przez sprzedawcę nadmiernych kosztów. W wypadku gdy oba żądania są niemożliwe do spełnienia konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny. Ponadto sprzedawcy przysługuje prawo do zbadania przedmiotu reklamacji przez rzeczoznawcę w celu ustalenia czy towar rzeczywiście jest niezgodny z umową przez co ten tryb reklamacji jest bardzo czasochłonny. Czas powiadomienia konsumenta o swoim stanowisku przez sprzedawcę w wypadku reklamowania niezgodności towaru z umową wynosi 14 dni. A czas w którym konsument może złożyć reklamacje od dnia stwierdzenia wady wynosi 2 miesiące.